fredag 16 oktober 2009

Mina fina vänner.

Jag har fina vänner. De sätter sig på bussen eller i bilen och åker många mil bara för att umgås med mig i några timmar. De går med mig i hällregn till apoteket och de håller tyst när jag skriker åt dem att SNÄLLA JAG FÖRSÖKER FAKTISKT TITTA PÅ IDOL. Tack hörni. Jag ägnar mig inte ofta åt översvallande känsloyttringar men ni är bra fina ni.

De är ganska roliga också, mina kompisar. Jag kom och tänka på en mycket skojig sak som hände för ett tag sedan. Jag hade sovit hos Malva och vi skulle gå ut i köket. På väg ut hur hennes rum råkade jag halka på en penna. Det blev ett pruttliknande ljud, men jag hade inte tänkt på det om inte Malva hade tvärstannat och i total chock vänt sig om. Hon är inte ofta mållös Malva, men den här gången kunde hon inte få ut ett enda ord. Hon bara tittade på mig med fasa i blicken, och jag såg att hon kämpade för att hitta något passande att säga. Jag förstod inte riktigt vad det var som var så otroligt hemskt men jag kom ganska snabbt på att det nog var det där ljudet som hade stört henne.

Jag: Öh... alltså, jag trampade på en penna.

Jag kunde verkligen se lättnaden i Malvas ansikte.

Malva: Åh, fan alltså, jag trodde att du släppte världens jävla brakskit!

Jag inser att detta kanske inte är lika roligt nu som det var då men jag kan fortfarande skratta så jag ramlar ner från sängen när jag tänker på det.


Vill förresten säga grattis till världens bästa syster (delad förstaplats) som har blivit befordrad. Fan vad bra Sara! Det går bra nu va?


Fina vänner.


Fin syster.

Okej, jag vet att bilderna var lite onödiga men jag har hört att man ska ha mycket bilder på sin blogg. Så. Bilder.

Nu väntar nya avsnitt av Dollhouse, Grey's och Vampire Diaries på mig.

2 kommentarer:

Rickard sa...

haha den där bilden är ju från förra gången. Var väldigt trevligt att komma. Lätt värt resan för att få träffa dig. suit up...

Malva sa...

Haha. Den historian är så kul. Men det är lite "man måste nog ha varit där för att förstå det riktigt roliga" över den.(scings)