tisdag 13 oktober 2009

språkspråkspråkspråk

Bara språk i mitt huvud nu. Vi har långa dagar nu för tiden. Jag kommer inte hem förrän det nästan är mörkt ute och det är konstigt. Jag tänker tillbaka på gymnasiet och kan inte fatta hur jag orkade vara i skolan från åtta till fyra varje dag.

Det snöade i morse men jag låg och sov så jag missade det. Är lite ledsen för den första snön är alltid magisk. Fast, den blir nog magisk när jag ser den för första gången också. Tänker på de som aldrig har sett snö. Det är synd om dem.

Jag har varit på en föreläsning om typologi som var lite halvintressant. Det var mörkt i rummet så ögonen föll ihop med jämna mellanrum. Jag åt en ganska äcklig foccacia med lax till lunch. På eftermiddagen hade vi ett seminarium om språk i Östafrika. Fruktansvärt intressant. Om fältarbete och att dokumentera språk. Det är så mycket man inte vet.

I morgon har jag en fyra timmar lång håltimme och jag önskar att mina vänner var här.

Är avundsjuk på Jenny som har lyssnat på Alex Schulman men jag gick hem från skolan idag och det var så kallt att jag efter ett tag inte kunde känna min hals och solen höll på att gå ner och hela världen var ljusorange.

1 kommentar:

Papa B sa...

ja hade kul och varit där haha. mm mysigt med snö.